Sentrum VBK i full sving!

Til tross for klubbens størrelse (Oslos minste volleyballklubb?) så står begivenhetene i Sentrum i kø. Mye skjer og har skjedd, og en liten oppsummering er på sin plass.

Sesongen 23/24 startet med en del utskiftning i damelaget. Livet skjer, og både graviditet, motivasjon og bytte av klubb gjorde at en stor del av lagets faste inventar forsvant. Nye spillere ankom klubben med stor iver og damelaget fortsatte seriespillet i 4. divisjon. Dessverre holdt det ikke denne gang, og laget rykket ned til 5. divisjon etter en spennende, avgjørende slutturnering på tampen av sesongen.

Til tross for nederlaget i seriespillet for damene, har nyankomne herrer skapt entusiasme og glød i klubben. Flere ildsjeler samlet seg gjennom sesongen for å danne et nytt herrelag i Sentrum! Vi er hoppende glade for at klubben vokser og at vi endelig har et motivert og engasjert herrelag på banen igjen. Vi har spennende tider i møte!

Ikke nok med det skjer det også flere ting for damene våre. Sentrum er en spesiell klubb med et unikt miljø, og gamle travere lokkes tilbake til den gode stemningen og en lagmoral man skal lete lenge etter. Flere av de gamle spillerne kommer tilbake til klubben, og samlet sett har vi nå en god og stabil spillerstall inn mot neste sesong. Og det stopper ikke der – Terje kommer tilbake som trener! Terje var trener for damelaget både sesongen 21/22 og delvis 22/23. Med stor suksess for både spillernes og lagets utvikling, var vi ett usselt poeng unna opprykksturnering til 3. divisjon sesongen 22/23. Nå, med laget i 5. divisjon til neste sesong, er vi revansjelystne, sugne på læring og utvikling, og gleder oss stort til flere gode treninger og spennende kamper!

Er du interessert i å spille for Sentrum? Damelaget begynner å bli fullt, men om du har spilt en del tidligere og er interessert i å bygge både lag og klubb, ta kontakt med oss, så prøver vi å finne en plass til deg. Vi er spesielt på jakt etter en ekstra opplegger, da vår eminente legger Nina ikke er 20 år lengre. Herrelaget trenger fremdeles flere spillere som har erfaring og som har spilt litt opp i divisjonene tidligere, så har du god erfaring og brenner like mye for volleyball og samhold som disse gutta, så ta kontakt!

Gjerne ta kontakt med oss (og følg oss!) på Instagram på @sentrumvbk.

God sommer!