Bare én god spiller?

Damelaget spilte sine to siste seriekamper før jul i Engebråtenhallen lørdag 21. november, og motstanderne denne helga var Halden og Groruddalen.

volleyball-spike-block-thumb997517

Halden-laget var mer eller mindre det samme som vi møtte i “finalen” i Halden Cup før sesongstart, så her visste vi at vi hadde mulighet til å dra i land en seier. Det så riktignok ikke slik ut halvveis i kampen etter at Halden hadde vunnet første sett 24-26 og andre sett 22-25! Men da klokka nærmet seg 12 våknet vi endelig. Fantastisk innsats i forsvar kombinert med totalt utagbare linjesmasher fra oss førte til at vi vant tredjesettet 25-17. I fjerdesettet lekte vi oss til seier 25-15, og i femtesettet var det heller ingen tvil – vi lot dem ikke få mer enn 6 poeng. Halden sin taktikk før kampen ble høylytt lagt på at “Sentrum har bare én god spiller” – dette anser vi herved som motbevist!!

I neste kamp disket Groruddalen opp med vanskelige server og midtangrep som kunne bitt godt fra seg både én og to divisjoner høyere. Vi havnet dermed bakpå fra første ball, og med hardere motstand ble det mindre som fungerte i vårt eget spill. Ingen skal påstå at dette ble en spesielt spennende kamp! Kampen endte 3-0 til Groruddalen med settsifrene 25-13, 25-16 og 25-16.  Ikke en gang våre “forsøk” på tremannsblokk hjalp i denne kampen..