Ranking 2: En laaang volleyball-lørdag

IMG_3287Helgens rankingturnering startet for damelagets del med en beinhard kamp mot Bø. Denne kampen visste vi veldig godt på forhånd at vi kom til å tape, og derfor valgte vi å teste spillere på uvante posisjoner. I en periode i det første settet hadde vi en kantspiller som opplegger og en opplegger som kantspiller.. Kampen endte som forventet med klart tap, settsifrene ble 25-15 og 25-7. Men vi fikk faktisk flest poeng i settet hvor folk spilte på “feil” posisjoner!

Andre innledende kamp var mot OSI 3, som på forhånd sto på “revansjelista” vår. Denne kampen vant vi relativt greit med 2-0 (25-16 og 25-18), og dermed ble det 2. plass i pulja og kamp mot Oldenborg i kvartfinalen. Dessverre ble denne kampen preget av mange personlige feil hos oss, og dette var i stor grad årsaken til at vi aldri klarte å ta inn ledelsen Oldenborg fikk tidlig i kampen. Til vår store irritasjon endte kampen 2-0 (25-20, 25-20) til Oldenborg, og vi måtte dermed ut i seriespill om 5. plass mot Myrer og OSI 3. IMG_3267

Kampen mot Myrer kontrollerte vi inn til 2-0-seier (25-18, 25-18). Vi hadde litt smårusk i maskineriet i starten, men det tok seg heldigvis raskt  opp. Dagens siste kamp startet ikke før klokka var nærmere halv seks, og da sto atter en gang OSI 3 på motsatt side av nettet. Seieren mot dem tidligere på dagen hadde ikke vært særlig mye verdt dersom vi tapte denne avgjørende kampen! Det ble en jevn og spennende kamp hvor begge lag var tydelig slitne etter en lang dag. Vi vant førstesettet 25-23, men OSI kom grusomt tilbake og vant andresettet hele 17-25. I tredjesettet var det kun et spørsmål om vilje og å ta ut de aller siste restene av energi. Vi klarte heldigvis å lete frem litt ekstra krefter slik at settet endte 15-11 i vår favør. Dette ga oss 5. plass i turneringen, og dermed også akkurat nok rankingpoeng til at vi tar juleferie på “øverste halvdel av tabellen” (som det så fint heter).