Seier på serietampen

De siste to serie-kampene for sesongen til damelaget ble spilt lørdag 15.februar. Første kamp ble spikret dagen før dagen, og var mot Oldenborg i Tåsenhallen tidlig om morgenen. Da vi for anledningen satt ny sesong-rekord hva gjelder antall spillere, hvorav halvparten var midt-spillere, valgte CK å gå for en libero-løsning. Susanne ble flyttet fra midt til kant, og Ingvild gjorde et kjempe-comeback med debut på diagonalen. Vi spilte jevnt og ledet til tider bra, f.eks. 10-3, men hadde dessverre marginene mot oss i de to første settene som begge endte med to-poengs-tap.

Serie-tabell

Etter to slike sett var psyken til de fra før litt psykisk ustabile Sentrums-spillerne satt ut, og kampen endte 3-0 til Oldenborg. Vi tar allikevel med oss mye bra spill og en veldig forbedring siden forrige kamp hvor de slo oss relativt lett med stillinger av størrelsesorden 25-10.

Neste kamp var i en helt annen hall, Domus Athletica, mot OSI 5. Vi kjørte kolonne og byttet ut Desiree med Käthe som lot jobbhelg være jobbhelg og tok seg fri for å hjelpe til – det setter vi stor pris på. Ranking-tabellNye-Eli hadde bakt passelig stekt brownies-kake med melkesjokoladebiter (og et mulig hint av honning?), og den rocket rundt i munnene våre før kampen startet – til motstanderlagets store forskrekkelse. Gro fortsatte som libero, og bortsett fra sett nummer to vant vi lekende lett 3-0 over OSI 5. Moro.

Oppsummeringsmessig har vi klatret fra nederst til over middels på tabellen siden starten av sesongen og har all grunn til å smile hele veien til hallen. Vi er per dags dato 11 ivrige spillere i tillegg til flere interesserte som forhåpentligvis vil være med oss neste sesong. Med minst 5 skadede skuldre, skrøpelige knær, ustabile ankler og vonde rygger er vi glade for all hjelp vi kan få.

Vi leger skavankene våre frem mot ranking-turneringen 23.mars som for øvrig ser veldig grønn og lovende ut – vi er FULLT lag! Det ligger an til å bli tidenes sesongavslutning, og alle bes ta med dusjtøy og holde av denne søndagskvelden til et lag-måltid.