Status før Siste Innspurt

Fortvil ikke over manglende oppdateringer – klubben er i full vigør selv uten at innleggene står i kø.

Tredje rankingrunde er allerede over, og Sentrum storspilte. Vi toppet til og med andrerunden i november, hvor damene gjorde seg fortjent til en flott bronsemedalje. Herrene på sin side fikk en fin (men litt irriterende) 5.plass.

For damene ble ranking 3 klasket i gang med to taktiske tap i gruppespillet. Damene rev seg i håret av Kjetils elendige strategi, før han blir genierklært og tilgitt etter seier i tredje og siste kamp som fører til kvartfinale. Denne vinner vi lett som en plett, ikke minst takket være Go’Gro og super-reservelegger Elisabeth som stepper inn for SuperNina. I semifinalen ble revansjelysten tilfredsstilt, der Anker Volley igjen sto for tur. Det ble beinhard kamp, men med sykt bra spill og saftige smasher, blokker og forsvar, klarer sentrumsdamene å hale i land en velfortjent seier også her. Halden-kjempene banket OSI5 i den andre semifinalen, og skulle få bryne seg på Sentrums storspill. Dessverre for oss hadde de spart et ekstragir til finalen og klabbet ballen over det rekordlave nettet i minst 100km/t hver eneste gang de var nær ballen. Selv de mest sentrumskjære måtte innrømme at Haldenseieren var fortjent, og dessuten kler det ikke oss å sutre for en 2.plass!

Fornøyde med å være i finalen!

En enorm takk til dagens helt, Kjetil, som coachet med individuelle samtaler, godt humør og saftige gloser gjennom 6 kamper / 10 timer.

De ikke lenger så herreløse herrene (takket være Frode) kjørte en annen, og svært mye mer naiv, taktikk enn jentene. Uten blygsel eller tanke på fremtiden, vant de sine tre første kamper og blottla alle sine styrker i samme slengen. Dette straffet seg i semifinalen, da de utbrente herrene hadde blitt gjennomanalysert av Oslo Volley BI, som visste å utnytte mangelen på krutt og futt. Heldigvis var det (selvsagt) nok tørt krutt igjen til å slå OSI4, og dermed står tredjeplasspokalen nypusset og fin i trofeskapet på klubbhuset vårt!

Nåværende status er 5.plass på totalrankingen for både damer og herrer, og hhv. 3. og 4.plass i seriespillet med én runde igjen; søndag 11.mars på Nesøya for herrene og i Nydalen for damene (Sentrum arrangerer). Fjerde og siste rankingturnering spilles 8.april.