Rekordranking (nesten)

Søndag 6.desember kl 09:00 smalt andre rankingturnering for sesongen i gang for både damer og herrer. De ivrigste var i hallen allerede på lørdag, og det var like før hele damelaget troppet opp 09:15 pga. tidsforvirring satt igang av en susete sjel. Stakkars Ingvild hadde blitt febrilsk syk på fredagen og måtte stå over turneringen, så da ble det nok en gang maks spilletid på alle. Det samme gjaldt plutselig også herrene, da hele tre stykk meldte sykdomsforfall dagen før. Heldigvis er et av kriteriene for å få være med i denne klubben at man er utstyrt med en umenneskelig god kondis.

På damesiden startet det hele med to gode kamper, men hvor mye snåle baller over nettet satt sitt preg på det hele. Av kuriositeter vartet motstanderne opp med en lekker pol i servemottak, og ett av settene ble avsluttet med en frekk trepoenger. Heldigvis for sentrumsdamene gir ikke ballen i basketkurven poeng. Vi glimtet også til med litt komedie på vår side av nettet. Cathrine tok en heading i kjent Kjetil-stil, Susanne skliskjermet en ball ut, mens Gro hentet opp en tilsynelatende umulig ball utenfor antenna og fikk på mirakuløst vis skrudd den inn på samme linje på motsatt side av nettet. Det krever nok at man skulle vært der for å forstå komedien i det hele, men iallefall; med stigende tempo på vår side ble det også mer og mer trøkk. Dette ble for mye for en nesevis og noe odde trener, som opplyste dommeren om at det harde trøkket i blokk ble for mye for hans nervøse spillere. Vi vant alle tre gruppespillskampene 2-0, og møtte så Vina 2 i kvartfinalen. Det ble en hard kamp, vi var begynt å bli slitne til sinns (kondisen er som sagt umenneskelig), men sikret oss en 2-0-seier også her. Dermed var det duket for semifinale hvor vi skulle møte de skremmende høye jentene fra Asker som hadde et helt lag på innbytterbenken. Vi ga de lange slampene kamp, men de ble for sterke for oss i andre settet og vi tapte til slutt 2-0. Heldigvis gikk de hen og vant hele turneringen så vi har stoltheten i behold. Bronsefinalen mot Bislett ble en like artig kamp som alltid mot dette jevngode laget. Denne gangen var det mest energi å hente i vår kjeller, full av Ninas knallgode sjokoladekake, og vi kunne juble uhemmet over en 2-1-seier. Klapp på skuldra og kudos til oss for en velfortjent 3.plass.

Herrene på sin side kontrollerte seg gjennom gruppespillet og knuste så one-man-show-laget Hamar i kvartfinalen. Semifinalen ble et rimelig tett oppgjør, men med et fortjent tap mot et sterkt Oslo Volley som faktisk vant turneringa. Bronsjefinalen ble på diplomatisk vis avgjort på forhandlingsbordet for å komme seg hjem to timer tidligere. Fire kamper hadde satt sine spor hos de eldrende herrer uten innbyttere, og det var uten tvil svært god prestasjon og til tider psykedelisk morsomt.

Alt i alt var det en meget god volleyhelg for Sentrum. Vi tar oss juleferie 17.desember med god samvittighet og gleder oss til å feire egen innsats på julebordet i januar!

lag-selfie-2015